مهندسی طرح و ساخت دامون (4)

مهندسی طرح و ساخت دامون
کمپرسور سیلندر پیستونی

مهمترین مزیت کمپرسور پیستونی دو مرحله نسبت به کمپرسور پیستونی یک مرحله ای توانایی ارائه حجم بیشتری از هوا و ایجاد فشار های بالاتر جهت براورده کردن نیاز کارهای سنگین تر می باشد . در واقع اگر میزان حجم هوای مورد مصرفی شما از حد مجاز کمپرسور بالاتر باشد در نتیجه کمپرسور مجبور است مدت زمان بیشتری کار کند و همین عامل باعث فرسوده شدن کمپرسور می گردد . در اینگونه مواقع اگر اپراتور دستگاه سریعاً متوجه سوختگی شده و اقدام به توقف سیستم نماید امکان آلودگی کل مدار خیلی کم بوده و پس از تعویض سیم پیچ کمپرسور میتوان با تعویض فیلتر درایر و روغن کمپرسور دستگاه را مجدداً راهاندازی کرده و مورد بهره برداری قرار داد. پس شرکت بیتزر به عنوان پیشرو در صنایع برودتی کمپرسورهای پیستونی متناسب با مبرد CO2 را طراحی و عرضه کرده است. همانگونه که قبلا مختصراً توضیح داده شده اساس کاری کمپرسور پیستونی به صورتی است که قطعه پیستون مانندی داخل سیلندری قرار دارد که با حرکات رفت و برگشتی پیستون درون سیلندر و باز و بسته شدن دریچه های ورودی و خروجی که توسط صفحاتی فلزی به نام VALVE.PLATE مسدود شده اند هوا از مجرای ورودی وارد محفظه می گردد و زمانی که تا حد معینی فشرده گردید مجرای خروجی باز و هوای فشرده از این مجرا خارج می کمپرسورهای سیلندر پیستونی گردد.  Post was cre​at᠎ed with t he help of G᠎SA C᠎on​tent G ener​at᠎or  Demoversion.

کمپرسور سیلندر پیستونی

ابتدا با باز شدن منفذ ورودی مبرد، پیستون به پایین و مقداری مبرد را به داخل سیلندر میکشد. در صنعت نفت و گاز که در آن سیال وارد می شود و فشار آن را در خروجی بالا می برند با توجه به نیاز مورد نظر . همانطور که می دانید این نوع کمپرسور ها سیلندر بوده و مردم آن را در بازار مورد استقبال قرار داد اند و ما در ادامه شما را با مشخصات فنی کمپرسور سیلندر پیستونی کوپلند اشنا خواهیم ساخت. راهاندازی نرمتر کمپرسور، کاهش جریان اولیه راهاندازی، کاهش مصرف برق، جلوگیری از آسیب دیدگی سیم پیچها از مزایای این نوع سربندی است، اما عیب این نوع سربندی در لحظه راهاندازی میباشد. تنوع ظرفیت: این نوع از کمپرسورها از یخچالهای خانگی گرفته تا سیستمهای تهویه مطبوع و سردخانههای بزرگ کاربرد دارند. کمپرسور سیلندر پیستونی در ظرفیت های کم و متوسط شناخته شده ترین کمپرسور تبرید می باشند که در طراحی و ساخت آن ها از یک یا چند سیلندر و پیستون به کار گرفته شده است و پیستون به وسیله شاتون به میل لنگ وصل شده است و با توجه به نوع اتصال استفاده شده در موتور و کمپرسور ، میل لنگ کمپرسور متصل می شود. در کمپرسور پیستونی هرمتیک یا بسته پوسته موتور و کمپرسور یکی می باشد و هیچ گونه دسترسی به اجزای داخل کمپرسور وجود ندارد مگر اینکه پوسته را برش دهیم .  Th is w᠎as gen​er​at᠎ed  with GSA C​ontent᠎ Gen​er​ator Demoversi on.

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید کمپرسور پیستونی باید به آن توجه کرد، قیمت آن است. یکی از مهمترین محصولات شرکت بیتزر کمپرسورهای سیستمهای برودتی است که در انواع کمپرسورهای نیمه بسته سیلندر پیستونی ، کامپکت اسکرو ، سمی هرمتیک اسکرو بیتزر ، دو مرحلهای، تسمهای و … انتخاب کمپرسور بیتزر مناسب برای سردخانه که گاهی اوقات موتور سردخانه بیتزر نیز گفته میشود نیازمند دانشی اولیه از مباحث مکانیک سیالات و سیستمهای برودتی است برای همین توصیه میشود این کار توسط متخصصان انجام گیرد. سپس، کمپرسور که عمده مصرف انرژی کولر گازی را بر عهده دارد و از اجزای اساسی کولرهای گازی است؛ کار فشرده سازی و متراکم کردن سیالات و گازها را بر عهده میگیرد. از اسم کمپرسورهای پیستونی میتوان فهمید، این کمپرسورها برای متراکم کردن مبرد از سیلندر و پیستون استفاده میکنند. همان طور که از اسم کمپرسورهای پیستونی میتوان فهمید، این کمپرسورها برای متراکم کردن مبرد از ساز و کار سیلندر و پیستون استفاده میکنند. گاز متراکم شده از سیلندرهای LP تخلیه شده و باید وارد سیلندرهای HP شود و تا فشار تقطیر متراکم شود.

اساس کار کمپرسور سیلندر پیستونی متراکم کردن مبرد در اثر حرکت پیستون در داخل سیلندر میباشد. توجه داشته باشید که اگر بخواهیم به مزیت های این کمرپسور توجه داشته باشیم می توانیم به کیفیت بالای ساخت، صدای بسیار پایین، لرزش بسیار کم در هنگام استارت و کار کردن و از همه مهم تر مصرف برق بسیار بهینه اشاره نماییم. تا سال ۲۰۱۴ حدود ۳۴۰۰ کارمند در سراسر جهان برای این مجموعه کار میکردند. در این مرحله نیز نیروی لازم برای غلبه بر نیروی فنر (فنرها) و از دست رفت انرژی ناشی ازاصطكاك موجود در مسیر عبور گاز از درون سوپاپ ها باید مورد توجه قرار گیرد. بسته بودن سوپاپ ها بوسیله نیروی فنر یا فنرهائی كه در آن بكار برده شده است صورت می گیرد. نوع قرار گرفتن سیلندر ها می تواند افقی ، قائم و زاویه دار یا v شکل باشد.ساختمان سیلندر و کارتر می تواند ترکیبی یا انفرادی باشد و اتصال میل لنگ به شاتون هم می تواند مستقیم یا با واسطه باشد. لذا مقدار سوپرهیت بایستی در این نوع کمپرسور بالا در نظر گرفته شود که سبب افزایش دما و آمپراژ مصرفی می گردد.

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.