چگونه از تخلف صنفی شکایت کنیم؟

[ad_1]

تخلف از اتحادیه ها با گران فروشی، کم فروشی، عدم قیمت گذاری، صورتحساب (فاکتور)، احتکار و غیره. محکومیت های سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش ایسنا، احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات در مراسم افتتاح سامانه الکترونیکی برنامه ریزی و نظارت بر شکایات سازمان تعزیرات گفت: دو راهکار اصلی برای تحول سازمان تعزیرات، تسهیل در دسترسی مردم است. به خدمات زندان» و «اطلاعات سازمانی». این دو راهکار نتایج خوبی به همراه داشته است که یکی از آنها سیستم افشاگر سازمان تعزیرات است. با راه اندازی سامانه جدید، به محض ورود شکایات به سامانه، این شکایات به مرجع رسیدگی کننده ارسال می شود و تمامی اقدامات و رسیدگی ها از طریق پیامک به اطلاع شاکی می رسد و مردم می توانند شکایت خود را ثبت کنند. از طریق موبایل همچنین شهروندان به محض تماس با شماره 135 برای ثبت شکایات خود لینک پیامکی دریافت می کنند، البته مردم باید فاکتور خرید و پروانه واحد تجاری را نیز بارگذاری کنند.

با توجه به توضیحات رئیس سازمان تعزیرات، شکایت از اتحادیه های متخلف ضروری است. نام و نشانی واحد صنفی، فاکتور خرید یا رسید و رسید پرداخت که نشان می دهد شما از آن واحد صنفی در سامانه تعزیرات خدمات یا محصولی دریافت کرده اید.

به طور کلی ثبت شکایات و گزارشات افراد در سامانه روابط عمومی (135) به دو صورت امکان پذیر است:

1- روش اول (مستقیم): ارسال شکایت توسط نویسنده (از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر)

در این روش پس از تماس با شماره 135 و انتخاب کلید شماره 1، لینک سامانه 135 به شماره همراه ارسال می شود و پس از دریافت لینک t135.ir یا tazirat135.ir، شخص می تواند مستقیما شکایت خود را مطرح کند.

همچنین شهروندان می توانند برای ثبت شکایات/شکایات در سامانه 135 سازمان تعزیرات حکومتی مستقیماً به یکی از دو آدرس t135.ir یا tazirat135.ir مراجعه کنند.

2- روش دوم (غیر مستقیم): ثبت شکایت توسط اپراتور سامانه 135

در این روش پس از تماس با شماره 135 و انتخاب کلید شماره 2، شاکی با اپراتور سیستم ارتباط برقرار می کند و اپراتور شکایت می کند.

مراحل ثبت شکایت

ثبت شکایت در سامانه شامل 5 مرحله می باشد.

ابتدا از منوی اصلی گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنید

چگونه از تخلف صنفی شکایت کنیم؟

مرحله اول: اطلاعات اولیه

مراحل ثبت اطلاعات اولیه شکایت به شرح زیر است:

1- در بخش “دولت”استانی که در آن تخلف رخ داده است را انتخاب کنید.

2- در بخش “شهر”شهر محل تخلف را انتخاب کنید.

3- در بخش “تخلفات”تخلف مورد نظر را انتخاب کنید. (بیش از یک تخلف مجاز را انتخاب کنید)

4- در بخش “موضوع شکایت”، اگر تخلف مورد نظر غیر قابل قبول است، باید عنوان تخلف را یادداشت کنید.

5- در بخش “شرح شکایت”شرح شکایت را بنویسید.

6- در پایین صفحه الزامی است “کد امنیتی” وارد شدن.

7- در نهایت با استفاده از گزینه “دفعه بعد” وارد مرحله مشخصات شاکی شوید.

نکته: اطلاعات جداول را با رنگ پر کنید قرمز بررسی شده، اجباری

چگونه از تخلف صنفی شکایت کنیم؟

مرحله دوم: نمایه شاکی

مراحل ثبت مشخصات شاکی/مظنون به شرح زیر است:

1- اطلاعات شخص یا افراد شاکی که شامل نام، نام خانوادگی و شماره ملی و … می باشد را وارد نمایید.

2- استفاده از گزینه “افزودن به لیست سوالات” اطلاعات را ثبت کنید.

3- استفاده از گزینه “دفعه بعد” وارد صفحه مشخصات متهم می شوید.

چگونه از تخلف صنفی شکایت کنیم؟

مرحله 3: مشخصات متهم

مراحل ثبت اطلاعات متهم/متهم به شرح زیر است:

1- در بخش “نام اتحادیه”نام فروشگاه یا فروشگاه را ثبت کنید.

2- در بخش “آدرس واحد اتحادیه”آدرس فروشگاه یا فروشگاه را وارد کنید.

3- استفاده از گزینه “افزودن به لیست سوالات »ثبت اطلاعات

4- استفاده از گزینه “دفعه بعد”وارد صفحه بعدی ثبت شکایت می شویم.

چگونه از تخلف صنفی شکایت کنیم؟

مرحله 4: پیوست کنید

1- در بخش “پیوست”‌ تصویر هر سندی را بر اساس خرید آن واحد صنفی اعم از عکس واحد صنفی، فاکتور کالا، رسید/ فیش پرداخت و … انتخاب کنید. برای شارژ.

2- استفاده از گزینه “به لیست اضافه شد”ثبت اطلاعات

توجه: هنگام پیوست کردن اسناد، مطمئن شوید که حجم کل فایل های آپلود شده بیشتر از 6 مگابایت نباشد.

چگونه از تخلف صنفی شکایت کنیم؟

مرحله پنجم – کشف هدف

در این صفحه خلاصه ای از شکایت شامل موضوع شکایت، شرح شکایت و اطلاعات شاکی/شاکیان و متهم/مدافعین نمایش داده می شود.

1- در صورت تایید شکایت بررسی کنید “خلاصه شکایت تایید شده توسط اینجانب” فعال می کنیم.

2- در نهایت گزینه “پذیرش نهایی” برای ثبت شکایت انتخاب کنید.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.